Archiwalna wersja dokumentu dla daty: 2008-03-02 19:10:44 |
<< powrót do wersji aktualnej dokumentu |
Przyznawanie statusu zakładu pracy chronionej |
Przyznawanie statusu zakładu pracy chronionej Podstawa prawna: art. 30 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.); rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 maja 2003 r. w sprawie określenia wzorów informacji przedstawianych przez prowadzącego zakład pracy chronionej lub zakład aktywności zawodowej oraz sposobu ich przedstawiania (Dz. U. Nr 104, poz. 968). Kto załatwia sprawę: Oddział ds. Orzecznictwa i Kontroli w Wydziale Polityki Społecznej, tel. 0-52 34 97 261, fax. 34 97 682, ul. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz, I p., pok. 142; Oddział Zamiejscowy w Toruniu, tel. 056 62 18 293, fax. 62 18 232, Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń, pok. 150. Jakie dokumenty trzeba złożyć: 1. Wniosek adresowany do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego o przyznanie statusu zakładu pracy chronionej dokładnie określający: nazwę zakładu, siedzibę i dodatkowe miejsce(a) wykonywanej działalności gospodarcze j. 2. Informację o zakładzie pracy m.in. opis-charakterystyka zakładu ( branża, profil produkcji, usług itp.). 3. Informację o zatrudnionych osobach niepełnosprawnych (rodzaje schorzeń, zmianowość świadczonej pracy). 4. Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wydane przez właściwy organ gminy (miasta) lub wpis spółki, spółdzielni do rejestru sądowego ( dla działalności podlegającej koncesjonowaniu – koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej wydaną przez odpowiedni organ). 5. Umowę spółki. 6. Kopię zaświadczenia Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego o nadaniu numeru REGON. 7. Kopię decyzji Urzędu Skarbowego w sprawie nadania numeru NIP. 8. Tabele ilustrujące zatrudnienie ( miesięczne - z podziałem na dni miesiąca) celem udokumentowania prawidłowości wyliczenia wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych za okres co najmniej 6-ciu miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku. Tabele winny zawierać dane o liczbie zatrudnionych w osobach i w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy: ogółem, w tym osób niepełnosprawnych (ogółem) oraz osób zaliczanych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności. 9. Oryginał decyzji Państwowej Inspekcji Pracy stwierdzającej, że użytkowane przez zakład obiekty i pomieszczenia odpowiadają warunkom określonym w art. 28 ust. 1 pkt. 2 ustawy, tj.: 1. odpowiadają przepisom i zasadom bezpieczeństwa i higieny pracy 2. uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy, pomieszczeń higieniczno-sanitarnych i ciągów komunikacyjnych oraz spełniają wymagania dostępności do nich. Okoliczności powyższe stwierdza Państwowa Inspekcja Pracy na wniosek pracodawcy. 1. Informację o sposobie zapewnienia doraźnej i specjalistycznej opieki medycznej, poradnictwa i usług rehabilitacyjnych zgodnie z wymogiem określonym w art. 28 ust. 1 pkt. 3 ustawy ( kopie: umów o pracę z personelem medycznym wraz z zaświadczeniami o uprawnieniach do wykonywania zawodu, w przypadku zatrudnienia pielęgniarki - zezwolenie na prowadzenie indywidualnej praktyki pielęgniarskiej wydane przez Okręgową Izbę Pielęgniarek i Położnych, kopię umowy zawartej ze specjalistycznym zakładem opieki zdrowotnej na świadczenie opieki medycznej, poradnictwa i usług rehabilitacyjnych, a w przypadku prowadzenia przez zakład własnej przychodni – decyzję wojewody o wpisie do rejestru zakładów opieki zdrowotnej), 2. Oświadczenie pracodawcy o zapewnieniu dowozu pracowników do lekarzy i na zabiegi rehabilitacyjne. Dołączone do wniosku kopie dokumentów potwierdza pracodawca za zgodne z oryginałem. Opłaty: obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej na podstawie § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21.12.2006r. ( Dz. U. Nr 246, poz. 1804 ): od wniosku – 10,00 zł, od zaświadczenia – 17,00 zł., na konto: Urząd Miasta Bydgoszczy Wydział Podatków i Opłat Lokalnych Nr 97 1320 1117 2040 0101 2000 0187 Termin załatwienia sprawy: zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) wszystkie czynności, w tym także decyzje wydawane są bez zbędnej zwłoki. Czy i gdzie można się odwołać od decyzji: odwołanie wnosi się do Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej za pośrednictwem Wojewody. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Ponadto warto wiedzieć: decyzje w sprawie: przyznania statusu, zmiany, odmowy i utraty statusu zakładu pracy chronionej wydaje wojewoda właściwy dla miejsca siedziby zakładu pracy. Wojewoda prowadzi rejestr decyzji wydanych w sprawie statusu zakładu pracy chronionej. |