Archiwalna wersja dokumentu dla daty: 2013-01-17 08:47:18 |
<< powrót do wersji aktualnej dokumentu |
Przyznawanie statusu Zakładu Pracy Chronionej. |
Podstawa prawna:
Kto załatwia sprawę:
Oddział Zamiejscowy w Toruniu, Jakie dokumenty trzeba złożyć: 1. Wniosek adresowany do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego o przyznanie statusu zakładu pracy chronionej dokładnie określający: nazwę zakładu, siedzibę i dodatkowe miejsce(a) wykonywanej działalności gospodarczej. 2. Informację o zakładzie pracy m.in. opis-charakterystyka zakładu (branża, profil produkcji, usług itp.). 3. Informację o zatrudnionych osobach niepełnosprawnych (rodzaje schorzeń, zmianowość świadczonej pracy). 4. Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wydane przez właściwy organ gminy (miasta) lub wpis spółki, spółdzielni do rejestru sądowego (dla działalności podlegającej koncesjonowaniu – koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej wydaną przez odpowiedni organ). 5. Umowę spółki. 6. Kopię zaświadczenia Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego o nadaniu numeru REGON. 7. Kopię decyzji Urzędu Skarbowego w sprawie nadania numeru NIP. 8. Tabele ilustrujące zatrudnienie (miesięczne - z podziałem na dni miesiąca) celem udokumentowania prawidłowości wyliczenia wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych za okres co najmniej 6-ciu miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku. Tabele winny zawierać dane o liczbie zatrudnionych w osobach i w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy: ogółem, w tym osób niepełnosprawnych (ogółem) oraz osób zaliczanych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności. 9. Oryginał decyzji Państwowej Inspekcji Pracy stwierdzającej, że użytkowane przez zakład obiekty i pomieszczenia odpowiadają warunkom określonym w art. 28 ust. 1 pkt. 2 ustawy, tj.:
1. odpowiadają przepisom i zasadom bezpieczeństwa i higieny pracy Okoliczności powyższe stwierdza Państwowa Inspekcja Pracy na wniosek pracodawcy. 1. Informację o sposobie zapewnienia doraźnej i specjalistycznej opieki medycznej, poradnictwa i usług rehabilitacyjnych zgodnie z wymogiem określonym w art. 28 ust. 1 pkt. 3 ustawy ( kopie: umów o pracę z personelem medycznym wraz z zaświadczeniami o uprawnieniach do wykonywania zawodu, w przypadku zatrudnienia pielęgniarki - zezwolenie na prowadzenie indywidualnej praktyki pielęgniarskiej wydane przez Okręgową Izbę Pielęgniarek i Położnych, kopię umowy zawartej ze specjalistycznym zakładem opieki zdrowotnej na świadczenie opieki medycznej, poradnictwa i usług rehabilitacyjnych, a w przypadku prowadzenia przez zakład własnej przychodni – decyzję wojewody o wpisie do rejestru zakładów opieki zdrowotnej), 2. Oświadczenie pracodawcy o zapewnieniu dowozu pracowników do lekarzy i na zabiegi rehabilitacyjne. Dołączone do wniosku kopie dokumentów potwierdza pracodawca za zgodne z oryginałem.
Opłaty:
Termin załatwienia sprawy:
Czy i gdzie można się odwołać od decyzji:
Ponadto warto wiedzieć: |