Archiwalna wersja dokumentu dla daty: 2010-03-01 12:31:56 |
<< powrót do wersji aktualnej dokumentu |
Paszport. |
Podstawa prawna: DOKUMENTY WYMAGANE PRZY SKŁADANIU WNIOSKU PASZPORTOWEGO DZIECI DO LAT 5
UWAGA: w momencie składania wniosku nie jest wymagana obecność dziecka do lat 5 wówczas dziecko otrzyma paszport tymczasowy ważny przez 12 miesięcy. Przy składaniu wniosku należy przedstawić następujące dokumenty:
W imieniu małoletniego wniosek paszportowy składają rodzice lub opiekunowie prawni wspólnie, chyba że na podstawie przeczenia sadu jeden z rodziców został pozbawiony władzy rodzicielskiej lub władza ta została ograniczona (w omawianym zakresie).
Małoletni muszą być obecni przy składaniu wniosku o wydanie paszportu, jego odbioru może dokonać jeden z rodziców. Przy składaniu wniosku należy przedstawić następujące dokumenty:
Złożenie wniosku paszportowego oraz jego odbiór, następują osobiście. Przy składaniu wniosku należy przedstawić następujące dokumenty:
ISTOTNE INFORMACJE PASZPORT TYMCZASOWY - dokument wydawany co do zasady małoletnim do 5 roku życia. Paszport taki może także otrzymać osoba czasowo przebywająca na terenie Rzeczypospolitej Polskiej na powrót do miejsca stałego pobytu oraz w sytuacjach nagłych związanych z chorobą lub pogrzebem członka rodziny, po uprzednim udokumentowaniu tego faktu. WŁASCIWOŚĆ MIEJSCOWA (CZYLI W JAKIM URZĘDZIE ZŁOŻYĆ WNIOSEK) - paszporty i paszporty tymczasowe wydaje wojewoda właściwy ze względu na miejsce stałego pobytu (miejsce stałego zameldowania) osoby ubiegającej się o dokument paszportowy, a w razie braku takiego miejsca - według ostatniego miejsca stałego pobytu tej osoby. ZMIANA DANYCH - w przypadku zmiany lub konieczności sprostowania danych zawartych w dokumencie paszportowym osoba posiadająca ten dokument jest obowiązana niezwłocznie wystąpić o jego wymianę, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia doręczenia ostatecznej decyzji administracyjnej lub prawomocnego orzeczenia sądu stwierdzającego zmianę albo sporządzenia aktu małżeństwa stwierdzającego zmianę nazwiska, a w przypadku małżeństwa zawartego przed konsulem lub organem zagranicznym - od dnia doręczenia odpisu aktu małżeństwa. W przypadku obywateli polskich przebywających za granicą termin ten wynosi 90 dni. UTRARA WAŻNOŚCI W WYNIKU ZMIANY DANYCH - dokument paszportowy podlegający wymianie ze względu na zmianę danych w nim zawartych traci ważność po upływie 60 dni od dnia doręczenia ostatecznej decyzji administracyjnej lub prawomocnego orzeczenia sądu stwierdzającego zmianę albo sporządzenia aktu małżeństwa stwierdzającego zmianę nazwiska, a w przypadku małżeństwa zawartego przed konsulem lub organem zagranicznym - od dnia doręczenia odpisu aktu małżeństwa. W przypadku obywateli polskich przebywających za granicą termin ten wynosi 4 miesiące. PASZPORTOWY PORTAL INFORMACYJNY przy MSWiA umozliwia sprawdzenie stanu realizacji wniosku o wydanie paszportu. Formularze paszportowe można pobrać w wyznaczonych przez Urzędy Wojewódzkie punktach. |