Archiwalna wersja dokumentu dla daty: 2008-07-28 13:58:33 |
<< powrót do wersji aktualnej dokumentu |
Nabywanie z mocy prawa na własność skarbu państwa lub j.s.t. nieruchomości zajętych pod drogi. |
Wydawanie decyzji stwierdzających przejście z mocy prawa na własność skarbu państwa lub jednostek samorządu terytorialnego nieruchomości zajętych pod drogi
Podstawa prawna:
Kto załatwia sprawę: Oddział Zamiejscowy w Toruniu, pl. Teatralny 2, pok. 334, IIp., tel. 0-56 6218319, fax 0-56 6218388, Oddział Zamiejscowy we Włocławku, ul. Brzeska 8, pok. 17 i 26, Ip., tel. 0-54 2314372, tel./fax 0-54 2314368. Jakie dokumenty trzeba złożyć: Wniosek, który zawierać musi warunki, o których mowa w art. 73 ustawy, tzn.: 1) wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów i budynków, 2) odpisy z ksiąg wieczystych uwzględniające właścicieli nieruchomości wg stanu na dzień 31.12.1998r., 3) wyciąg z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, 4) dowody wskazujące na wykonywanie władztwa publicznego nieruchomością do dnia 31.12.1998 r., 5) opis stanu faktycznego uwzględniający stan urządzenia pasa drogowego w dniu 1 stycznia 1999 r., 6) przedstawienie podstawy zaliczenia drogi do kategorii dróg publicznych. Opłaty: Wnosi się opłaty skarbowe. Przedmiotem opłaty skarbowej jest: - decyzja, za którą opłatę wnosi się wraz z wnioskiem od osoby fizycznej – 10,00 zł - dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa-od każdego stosunku pełnomocnictwa – 17,00 zł Opłatę wnosi się na konto organu podatkowego:
Urząd Miasta Bydgoszczy
lub gotówką w kasie tego organu podatkowego. Termin załatwienia sprawy:
Czy i do kogo można się odwołać:
Ponadto warto wiedzieć:
|