Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Dyrektor Generalny
poszukuje kandydatów na stanowisko:
inspektor
w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Adres Urzędu:
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
ul. Jagiellońska 3
85-950 Bydgoszcz
Miejsce wykonywania pracy: Bydgoszcz
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
ul. ks. S. Konarskiego 1-3
85-066 Bydgoszcz
Główne obowiązki:
-
przyjmowanie i weryfikowanie wniosków w sprawach: pobytu cudzoziemców na terytorium RP, udzielania im zezwolenia na pracę, prawa pobytu obywateli UE w celu zalegalizowania pobytu cudzoziemców i wydania im stosownych dokumentów
-
udzielanie informacji klientom zewnętrznym w sprawach dotyczących cudzoziemców, ich wjazdu na terytorium RP, pobytu i wyjazdu oraz w sprawach zezwolenia na pracę cudzoziemca na terytorium RP w celu zapewnienia sprawnej obsługi w tym zakresie
-
przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków obywateli polskich i cudzoziemców o wpisanie zaproszenia cudzoziemca do ewidencji zaproszeń celem wydania wnioskodawcy zaproszenia
-
prowadzenie postępowań o wymianę karty pobytu cudzoziemca, a także sporządzanie zaświadczeń, wyciągów, odpisów w oparciu o posiadaną dokumentację w celu zapewnienia obsługi klientów w tym zakresie
-
prowadzenie rejestracji i ewidencji w systemie informatycznym Pobyt i VIS danych identyfikacyjno-adresowych cudzoziemca, przyjętych wniosków, wydanych decyzji, odbioru karty pobytu i innych oraz dokonywanie weryfikacji danych w Systemie Informacyjnym Schengen w celu prawidłowej realizacji zadań
-
współpraca z oddziałami i placówkami Straży Granicznej, organami prokuratury, sądów, Policji, ABW i AW w sprawach dotyczących legalizacji i legalności pobytu cudzoziemców na terytorium RP w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań związanych z pobytem cudzoziemców
-
prowadzenie bieżącej współpracy z polskimi placówkami konsularnymi oraz z wydziałami ds. cudzoziemców w innych urzędach wojewódzkich w sprawach dotyczących legalizowania pobytu cudzoziemców na terytorium RP w celu uzyskania lub udzielania informacji w sprawach cudzoziemców
-
współpraca z organami gminy w zakresie dokonywania przez cudzoziemców obowiązku meldunkowego oraz powiadamianie organów ewidencji ludności o wydanych kartach pobytu w celu prawidłowej realizacji zadań
Warunki pracy:
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę; czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej; zagrożenie korupcją; permanentna obsługa klientów zewnętrznych; nietypowe godziny pracy (dyżury); zagrożenie naciskami grup przestępczych
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane na 3 piętrze w pokoju biurowym (budynek B - podjazd dla osób niepełnosprawnych, windy, toaleta odpowiednio dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych na 4 piętrze). Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. K-PUW zajmuje kompleks trzech wielokondygnacyjnych budynków: gmach główny przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW, budynek A) połączony z budynkami B i C przy ul. ks. S. Konarskiego 1-3. Występuje utrudniony lub ograniczony dostęp do części budynków dla osób, które mają problemy z samodzielnym poruszaniem się po schodach. W przemieszczaniu się do budynku i pomiędzy budynkami Urzędu osobom niepełnosprawnym pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy „schodołazu”.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
n i e z b ę d n e
wykształcenie: średnie
pozostałe wymagania niezbędne:
-
1 rok doświadczenia zawodowego,
-
znajomość języka angielskiego lub rosyjskiego w stopniu komunikatywnym,
-
znajomość procedury administracyjnej,
-
znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o ochronie danych osobowych, o cudzoziemcach,
-
znajomość ustawy o wjeździe na terytorium RP, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich UE i członków ich rodzin,
-
znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (rozdział 16),
-
znajomość ustawy o służbie cywilnej wraz z aktami wykonawczymi,
-
umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych,
-
umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office,
-
umiejętność redagowania pism urzędowych,
-
dobra organizacja pracy i nastawienie na osiąganie rezultatów, efektywna komunikacja, myślenie analityczne
wymagania dodatkowe:
-
preferowane wykształcenie: wyższe administracyjne lub prawnicze albo studia podyplomowe w zakresie administracji,
-
asertywność, odporność na stres.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
-
życiorys i list motywacyjny
-
kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie obywatelstwa polskiego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
-
kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
-
oświadczenia kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych
-
oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
-
oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
-
oświadczenie kandydata o znajomości języka angielskiego lub rosyjskiego w stopniu komunikatywnym
-
kopie świadectw pracy lub kopie zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających wymagane niezbędne doświadczenie zawodowe
Kopie innych dokumentów i oświadczenia:
-
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - dla kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów
-
kopie dokumentów potwierdzających wymagania dodatkowe w zakresie wykształcenia
Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy przesyłać listownie lub składać osobiście w terminie:
od 2 października 2014 roku do 13 października 2014 roku
na adres:
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Kancelaria ogólna, pokój 151
ul. ks. S. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz
z dopiskiem:
„inspektor – WSOC”
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy oraz do skorzystania ze wzorów oświadczeń - opublikowanych na stronie BIP K-PUW w zakładce Praca pt. „Rekrutacja (...)”.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.
|