Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Dyrektor Generalny
poszukuje kandydatów na stanowisko:
starszy specjalista
w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Adres Urzędu
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
ul. Jagiellońska 3
85-950 Bydgoszcz
Miejsce wykonywania pracy: Bydgoszcz
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
ul. ks. S. Konarskiego 1-3
85-066 Bydgoszcz
Główne obowiązki:
-
prowadzenie postępowań administracyjnych o zarejestrowanie pobytu obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i wydanie karty pobytu członkom ich rodzin w celu zalegalizowania cudzoziemcom, obywatelom UE i członkom ich rodzin, pobytu na terytorium RP i wydania im dokumentów pobytowych
-
prowadzenie postępowań o wydanie dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu obywatela Unii Europejskiej oraz o wydanie karty stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej w celu zalegalizowania cudzoziemcom, obywatelom UE i członkom ich rodzin, pobytu na terytorium RP i wydania im dokumentów pobytowych
-
prowadzenie postępowań w sprawach o wydanie zezwoleń na pracę cudzoziemców, przygotowywanie projektów kryteriów ich wydawania oraz przygotowywanie decyzji w sprawie wydania zezwolenia na pracę na terytorium RP celem zapewnienia legalnego wykonywania pracy przez cudzoziemców na terytorium RP
-
rozpatrywanie wniosków i dokonywanie wpisów zaproszeń do ewidencji zaproszeń zgodnie z obowiązującymi przepisami celem wydania wnioskodawcy zaproszenia
-
współpraca z oddziałami i placówkami Straży Granicznej, policji, sądów, prokuratury, ABW oraz polskich placówek konsularnych w sprawach dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców na terytorium RP oraz wydawanych zezwoleń na pracę cudzoziemców w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań związanych z pobytem cudzoziemców na terytorium RP
-
prowadzenie rejestracji i ewidencji w Systemie Informatycznym Pobyt danych identyfikacyjno-adresowych cudzoziemca, przyjętych wniosków, wydanych zaświadczeń, decyzji, dokumentów potwierdzających prawo stałego pobytu obywatela UE, odbioru karty członka rodziny obywatela UE i in. oraz weryfikowanie danych dot. cudzoziemców w Systemie Informacyjnym Schengen w celu prawidłowej realizacji spraw związanych z tym obszarem zadaniowym
-
prowadzenie rejestracji i ewidencji przyjętych wniosków, wydanych decyzji oraz danych pracodawców w aplikacji „Zatrudnienie cudzoziemców w Polsce” oraz sporządzanie półrocznych sprawozdań o stanie zatrudnienia cudzoziemców w województwie kujawsko-pomorskim w celu prawidłowej realizacji obowiązków ewidencyjnych i sprawozdawczych
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę; czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej; zagrożenie korupcją; permanentna obsługa klientów zewnętrznych - głównie pracodawców i cudzoziemców; nietypowe godziny pracy (dyżury); zagrożenie naciskami osób powiązanych z grupami przestępczymi
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane na 3 piętrze w pokoju biurowym (budynek B - podjazd dla osób niepełnosprawnych, windy, toaleta odpowiednio dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych na 4 piętrze). Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. K-PUW zajmuje kompleks trzech wielokondygnacyjnych budynków: gmach główny przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW, budynek A) połączony z budynkami B i C przy ul. ks. S. Konarskiego 1-3. Występuje utrudniony lub ograniczony dostęp do części budynków dla osób, które mają problemy z samodzielnym poruszaniem się po schodach. W przemieszczaniu się do budynku i pomiędzy budynkami Urzędu osobom niepełnosprawnym pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy „schodołazu”.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
n i e z b ę d n e
wykształcenie: wyższe
pozostałe wymagania niezbędne:
-
3 lata doświadczenia zawodowego, w tym 2 lata w administracji publicznej w obszarze prowadzenia postępowań administracyjnych
-
aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” albo wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego na podstawie ustawy o ochronie informacji niejawnych
-
znajomość języka angielskiego lub rosyjskiego w stopniu komunikatywnym
-
znajomość procedury administracyjnej i przepisów prawa pracy
-
znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych, o cudzoziemcach
-
znajomość przepisów Kodeksu spółek handlowych
-
znajomość ustawy o służbie cywilnej wraz z aktami wykonawczymi
-
znajomość ustawy o wjeździe na terytorium RP, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich UE i członków ich rodzin
-
znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (rozdziały: 1, 4, 9, 10, 16 i 20)
-
umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych
-
umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office
-
umiejętność redagowania pism urzędowych
-
myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, dobra organizacja pracy i nastawienie na osiąganie rezultatów, efektywna komunikacja
wymagania dodatkowe:
-
wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne albo studia podyplomowe w zakresie postępowań administracyjnych
-
znajomość języka angielskiego na poziomie B2
-
asertywność, odporność na stres, umiejętność stosowania prawa w praktyce
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
-
kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie obywatelstwa polskiego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
-
kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
-
oświadczenia kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych
-
oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
-
oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
-
oświadczenie kandydata o znajomości języka angielskiego lub rosyjskiego w stopniu komunikatywnym
-
kopia aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” albo oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego na podstawie ustawy o ochronie informacji niejawnych
-
kopie świadectw pracy lub kopie zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających wymagane niezbędne doświadczenie zawodowe (długość i rodzaj)
Kopie innych dokumentów i oświadczenia:
-
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - dla kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów
-
kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie z zakresu wymagań dodatkowych
-
kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B2
Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy przesyłać listownie lub składać osobiście w terminie:
od 30 lipca 2014 roku do 11 sierpnia 2014 roku
na adres:
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki,
Kancelaria ogólna, pokój 12
ul. ks. S. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz
z dopiskiem:
„starszy specjalista - WSOC”
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy oraz do skorzystania ze wzorów oświadczeń - opublikowanych na stronie BIP K-PUW w zakładce Praca pt. „Rekrutacja (...)”.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.
|