Podstawa prawna:
ustawa z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w RP (Dz. U. Nr 29, poz. 154 z późn. zm.).
Kto załatwia sprawę:
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Oddział Spraw Wewnętrznych, Bydgoszcz,
ul. Jagiellońska 3; I piętro, pok. 113.
tel. 052 34 97 233 Oddział Zamiejscowy Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców w Toruniu,
Plac Teatralny 2, II p., pokój 337a,
tel. 056 62 18 467
Oddział Zamiejscowy Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców we Włocławku,
ul. Brzeska 8, parter, pokój 11,
tel. 054 23 14 253
Wymagane dokumenty:
wniosek organizatora pielgrzymki do wojewody właściwego ze względu na miejsce jej rozpoczęcia wraz z klauzulą upoważniającą wojewodę / wojewodów / do uzgodnienia wskazanej we wniosku trasy w aspekcie zapewnienia bezpieczeństwa z właściwymi organami zarządzającymi ruchem na drogach publicznych oraz policją.
Opłaty:
zwolnione od opłaty.
Termin załatwienia sprawy:
1. 40 dni od daty wpływu wniosku organizatora pielgrzymki, jeśli odbywać się ona będzie na terenie Województwa Kujawsko-Pomorskiego,
2. 50 dni w pozostałych przypadkach.
Czy i kiedy można odwołać się od decyzji:
zaniedbanie lub nienależyte wykonanie uzgodnień może być przedmiotem skargi do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Departament Wyznań Religinych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych) w Warszawie.
|